سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان – ۱

سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان

سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان - قسمت اول

فعالان محترم صنعت دام و طیور، برای اولین بار، از این پس هر هفته در قالب یک سریال داستانی کوتاه، با صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان آشنا شده و بخش های مختلف آنرا به شیوه ای متفاوت و مختصر بررسی خواهیم نمود.

این مجموعه توسط شرکت سماگسترکهن نماینده انحصاری شرکت بین المللی ژنگ چانگ، تولید کننده تجهیزات کارخانجات خوراک دام و طیور تهیه شده است.

🔵 قسمت اول
◀️ یکبار برای همیشه
در کشورهای اروپایی اصطلاحی هست که میگه “چیزی که خراب نمیشه رو با دست خودم خراب نمی کنم” این اصطلاح در صنایع مختلف مخصوصا آنهایی که با فلز، سنگ و چوب سرو کار دارند رایج است.

برای مثال در صنعت ساختمان، طراحی و کیفیت ساخت اسکلت فلزی یا بتنی را طوری انجام می دهند که نیازی به تغییر نداشته باشد و هر ۳۰ سال یکبار سایر اجزا را بازسازی می کنند. چرا که عمر فلز و بتن چندین قرن است.

درست برعکس کشور ما که عمر ساختمان ها با تمام اجزا همان ۳۰ سال است و به دلیل افت کیفیت به صورت کامل تخریب میشوند. ریشه کیفیت محصولات صنعتی نیز در همین اصطلاح است.
در صنعت دام و طیور هم این موضوع صادق است. ساختار اصلی تشکیل دهنده دستگاه ها، آلیاژی از فلز است اما متاسفانه خیلی از مواقع طوری آن را تبدیل به دستگاه صنعتی می کنیم که چندسالی بیشتر عمر نکند.

نگاه سطحی، زودبازده، عدم آینده نگری و توجه نکردن به سود پنهان دستگاه، باعث میشود اختلاف قیمت خرید دستگاه باکیفیت را، در طول پنج سال، صرف تعمیر دستگاه بی کیفیتی کنیم که انتخاب کرده ایم.

این داستان به همینجا ختم نمیشود و ابعاد دیگری هم دارد…
با قسمت های بعدی سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان همراه باشید.

اگر تمایل دارین مطالب جدید برایتان ایمیل شود اشتراک الکترونیکی پیک دامپرور را فعال نمائید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *