سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان – ۳

صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان

سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان - قسمت سوم

قسمت سوم

امنیت غذایی

امنیت غذا
در قسمت قبل از سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان به اینجا رسیدیم که یکی از مضرات دستگاه بی کیفیت، تولید محصول بی کیفیت است که در نهایت کیفیت تغذیه خود ما را کاهش میدهد.

قرار شد به داستان پیدایش کیفیت بپردازیم، برای همین مجبوریم ابتدا به دل تاریخ برگردیم، به روزگاری حدود دو میلیون سال قبل، جایی که دانشمندان معتقدند انسان اولیه پس از میلیون ها سال از خلق پستانداران و گذراندن دوران گیاه خواری، به گوشتخواری روی آورد.

کشف آتش و پختن مواد غذایی سبب رشد مغز انسان گردید و گوشت قرمز به نیاز انسان در صرف کردن تمام وقتش به جستجو غذا برای تامین انرژی روزانه پایان داد، اینها نظریه هایی بود که مخالفان و موافقان زیادی دارد.

اما از این به بعدِ داستان، تماما قطعی و مستند است که، با افزایش روز افزون جمعیت انسان، نیاز به کشاورزی و دامداری هم شدیدا افزایش یافت و تا همین ۱۵۰ سال گذشته، قحطی و کمبود غذا بیداد میکرد، به طوری که سبب مرگ و میر دسته جمعی در کشورهای مختلف می شد.
هم اکنون طبق تعریف سازمان ملل “دسترسی همه مردم به غذای کافی در تمام اوقات برای داشتن یک جسم سالم را امنیت غذایی می‌نامند.”

همچنین سازمان جهانی غذا “فائو” طی گزارشی اعلام کرده که برای تأمین غذای جمعیت ۹ میلیارد نفری جهان در سال ۲۰۵۰، باید دو برابر میزان کنونی تولید کرد و برای رسیدن به این هدف باید موانع و محدودیت های مختلف را در نظر داشت.

خلاصه

بیایید خیلی ساده جمع بندی کنیم، تا ۱۵۰ سال پیش قحطی بیداد میکرد، تغییراتی انجام شد با هدفی به نام امنیت غذایی، و الان برای ۳۰ و ۵۰سال آینده برنامه جهانی در اختیار داریم. چه اتفاقی افتاده که از قحطی درآمده و به برنامه مدون آینده رسیده ایم؟! قطعا جایی پای کیفیت در میان است، در قسمت بعدی، بررسی اتفاقات ۱۵۰ سال گذشته ما را به جواب نزدیکتر خواهد کرد.

با قسمت های بعدی همراه باشید

این مجموعه توسط شرکت سماگسترکهن نماینده انحصاری شرکت بین المللی ژنگ چانگ، تولید کننده تجهیزات کارخانجات خوراک دام و طیور تهیه شده است.

لینک قسمت دوم سریال به نام “از ماست که بر ماست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *