سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان – ۵

سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان

سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان - قسمت پنجم

قسمت پنجم

کیفیت خوراک

در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان، علم تغذیه دام و طیور با سرعت در حال پیشرفت و افزایش کیفیت است، مثال آن نقش پررنگ بهبود جیره در مرغ گوشتی است که البته به همراه علم اصلاح نژاد سبب شده، عده ای تصور کنند پای تزریق هورمون در میان است.

بشر پس از انقلاب صنعتی بیش از دو قرن مشغول از بین بردن محیط زیست و آسیب زدن به سایر جانداران بود تا اینکه از حدود دو دهه گذشته، تغییر مسیر داد.

گذار از دل طبیعت به عصر صنعت و اکنون بازگشت به طبیعت در عین صنعتی بودن، برای روشن شدن موضوع میتوانیم سری به صنعت خودروسازی بزنیم. خودروهای اولیه با مصرف سوخت و آلایندگی بالا به مرور زمان کم مصرف و پاک شدند، سال به سال استانداردهای مختلفی جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست و البته افزایش کیفیت رانندگی و سلامت سرنشینان وضع گردید و رقابت بین خودروسازان هر روز داغ تر شد و هم اکنون در دوره خودروهای هیبریدی و در حال ورود به عصر خودروهای برقی هستیم.

این تغییر شکل در تمام صنایع در حال اتفاق است با این تفاوت که در خودروسازی ۳۰ سال درجا زدن در تولید خودرویی مانند پراید به چشم می آید ولی در صنعتی مثل خوراک دام، طیور و آبزیان خیر، پرایدی که روزی نماد کیفیت بود از قافله عقب ماند، اگر با دقت رصد کنیم و دلایلی که در قسمت های قبلی ذکر شد را بسنجیم، هم قدم شدن با افزایش کیفیت هم به نفع خود ماست و هم محیط زیست.

پیمان

در سال ۱۹۹۷ میلادی کشورهای صنعتی طی پیمانی موسوم به “کیوتو” متعهد شدند تا در ده سال آینده انتشار گازهای گلخانه ای را ۵% کاهش دهند و در ادامه در سال ۲۰۱۵ توافق موسوم به “پاریس” با تاکید بر ادامه این روند، تعهدات جدیدی را از سال ۲۰۲۰ لازم الاجرا نمود عدم توجه به این موضوع زنجیره تولید غذایی را پس از چند دهه نابود و ما را به دوران قحطی قبل از انقلاب صنعتی بازمیگرداند. کم کم در حال ورود به صنعت خوراک دام و طیور هستیم و در قسمت آینده به زنجیره تولید میپردازیم .
اگر تازه به ما پیوسته اید، قسمت قبلی را می توانید در همین پیج پیدا کنید.
با قسمت های بعدی همراه باشید

این مجموعه توسط شرکت سماگسترکهن نماینده انحصاری شرکت بین المللی ژنگ چانگ، تولید کننده تجهیزات کارخانجات خوراک دام و طیور تهیه شده است.

لینک قسمت چهارم سریال به نام “تولد صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *