سریال صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان – ۲

سریال صنعت خوراک دام و طیور و آبزیان

سریال صنعت خوراک دام و طیور و آبزیان

قسمت دوم

از ماست که بر ماست

در قسمت قبل گفتیم که به دلایل مختلف خرید یک دستگاه با کیفیت، یکبار برای همیشه خیال ما را راحت می کند.
اما چرا داستان صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان را با تاکید بر کیفیت دستگاه ها آغاز کردیم؟!

اگر مصرف کننده یا تولید کننده اید کمی صبور باشید. حتما به یاد دارید که لامپ های کم مصرف در ابتدای ورود به بازار به دلیل قیمت گرانتر نسبت به لامپ های معمولی، چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اکنون برای همه واضح است که خرید این لامپ ها در طولانی مدت به صرفه تر است.
این قضیه چه ارتباطی به موضوع ما دارد؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، به دلایل مختلف ممکن است اقدام به خرید دستگاه بی کیفیتی کنیم که راندمان پایینی دارد، از طرفی، قطعا تمایل داریم ضریب تبدیل ماده اولیه به محصول تولیدی، بالاترین درصد را داشته باشد که در این صورت دستگاه بی کیفیت سد راه خواهد شد، مانند لامپ رشته ای.
انتخاب چنین دستگاهی اثرات منفی و طولانی مدت دیگری را هم به همراه دارد، از چشمگیر ترین آنها هزینه های تعمیر و نگهداری است که با گذشت زمان کوتاهی، بر ما تحمیل میشود، تا به حال به این نکته فکر کرده اید که هنگام خرید، چرا در کنار جدول مشخصات فنی، وجود جدول هزینه های تعمیر و نگهداری الزامی نیست، زیرا اینکار به ضرر تولیدکنندگان بی کیفیت است.

همه شما داستان ۵۰۰۰ کیلومتر خدمات رایگان برخی برندهای خودرو ساز را شنیده اید، این کار در واقع یک حرکت تبلیغاتی جهت اطمینان از کیفیت خرید است، و همچنین وادار کردن مشتری به مقایسه هزینه های تعمیر و نگهداری.

خلاصه کلام

دستگاه بی کیفیت، تولید محصول بی کیفیت را به همراه دارد، چه مانند صنعت دام و طیور در ابتدای چرخه تولید غذا باشید و یا مثل صنایع دیگر در مراحل بعدی این چرخه، به هر حال کیفیت پایین بر تغذیه خود شما هم تاثیر منفی می گذارد.
در قسمت بعدی به این موضوع که اصلا کیفیت از کجا آمده می پردازیم و به شما میگوییم که چرا از همان ابتدا سراغ اصل مطلب خوراک دام،طیور و آبزیان نرفتیم. با ما همراه باشید.
اگر تازه به ما پیوسته اید، قسمت قبلی را می توانید در همین پیج پیدا کنید.
با قسمت های بعدی همراه باشید

این مجموعه توسط شرکت سماگسترکهن نماینده انحصاری شرکت بین المللی ژنگ چانگ، تولید کننده تجهیزات کارخانجات خوراک دام و طیور تهیه شده است.

لینک قسمت اول سریال به نام “یکبار برای همیشه”

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *